יום רביעי, 24 בפברואר 2016

חופשת פסח: 5 היעדים שאתם חייבים לבקר בהם באביב!


יש ימים כאלה שפשוט אי אפשר להישאר בהם בבית. חודשי האביב אפריל ומאי נחשבים לזמן הטוב ביותר במשך השנה לנסיעות. מזג האוויר באירופה כבר התחמם, השמיים בדרך כלל בהירים, הפריחה בעיצומה ויעדי התיירות עדיין לא מלאים במבקרים. גם המחירים עדיין נוחים יותר מאשר בעיצומו של הקיץ, כאשר הצפיפות עולה. אז לאן כדאי לנסוע השנה במהלך חופשת פסח ובהמשך האביב? מהם היעדים הקורצים ביותר שכדאי לכם למהר ולבקר בהם?


קבלו 5 המלצות חמות ליעדים הכי אביביים באירופה:


צבעונים בהולנד


ליד העיר ליסה שבהולנד נפתחים בכל שנה באביב גני קאוקנהוף. השנה ייפתחו הגנים בים 24 במארס ל-16 במאי. מדובר באירוע אביב שנתי, שנמשך כשמונה שבועות בלבד, אבל זוכה לפופולריות עצומה באירופה כולה. בקאוקנהוף מרוכזים בכל שנה הצבעונים והנרקיסים היפים ביותר שמגדלים הולנדים הצליחו לטפח. 
האזור שמקיף את העיר ליסה, מצפון לליידן, הוא אחד היפים בהולנד בתקופה זו. שדות עצומים של צבעונים פורחים במישורים הגדולים ונראים כשמיכה משובצת מרהיבה. הכי כדאי לשוטט באזור זה רכובים על אופניים, אבל אם סיבוב הדוושות מעיב באופן משמעותי על האושר שלכם, אפשר גם בכל דרך אחרת. שבעה מיליון פקעות יפרחו השנה בפארק בו יש אזורים שונים כגן יפני או נוף אנגלי, שמעוצבים בכל שנה בפרחים חדשים. בחממות מתקיימות תערוכות של סידורי פרחים אמנותיים.







אביב ספרדי  




ספרד כמובן ענקית וחייבים לבחור מה רוצים לראות בתוכה, אבל בפסח הקרוב הבחירה, כך נדמה, קשה יותר מתמיד. הבחירה הספרדית הראשונה שלנו היא כמובן ברצלונה, בירת קטלוניה, על חוף הים התיכון בצפון מזרח המדינה. למה דווקא עכשיו – כי בברצלונה מציינים השנה 90 למותו של האדריכל הגאון אנטוניו גאודי, שהשפיע המון על המראה של העיר ושהבתים והגנים שבנה הם כיום בין האטרקציות הכי כיפיות בעיר. במהלך האביב הקרוב ייפתח בברצלונה מוזאון חדש בקאזה ויסנס (Casa Vicens) – הבניין הראשון שגאודי תכנן בעיר (Carrer de les Carolines, 18-24). תערוכות נוספות שמוקדשות לעבודתו של גאודי יתקיימו בכמה מוזאונים בעיר. מסלולי הליכה וסיורים מודרכים בעקבות הבניינים של גאודי בעיר ובעקבות ההשפעה האדירה שלו על אדריכלים אחרים יתקיימו במשך כל השנה. 



יעד אחר ומושך בספרד הוא העיר סן סבסטיאן בצפון מערב המדינה. סן סבסטיאן בחבל בסקיה נחשבת למקום שבו אפשר לאכול הכי טוב באירופה, אולי בעולם. מסעדות העיר חולקות ביניהן 16 כוכבי מישלן ושלוש מסעדות זוכות לשלושה כוכבי מישלן והפיתוי לחובבי האוכל עצום. אלא שהשנה סן סבסטיאן מושכת במיוחד בזכות העובדה שהיא מכהנת כבירת התרבות של אירופה. מאות אירועי תרבות יתקיימו בה החל מחודשי האביב, רובם פתוחים לקהל ללא תשלום.

ועוד לא אמרנו כלום על אנדלוסיה בדרום המדינה, שחודשי האביב הם הזמן הכי טוב לבקר בה ולראות את ארמון האלהמברה בגרנדה או לרקוד קצת פלמנקו בסביליה. ומה עם מדריד – הבירה הספרדית שמלבד כדורגל מצוין מציעה גם כיכרות נפלאות, תיאטרון משובח, מוזאונים מרתקים ובהם הפראדו שנחשב בין מוזאוני האמנות הטובים בעולם ועוד.







פריחה באיטליה


אין זמן לא טוב לביקור באיטליה אבל האביב מעניק לארץ הזאת ריח וטעם מיוחדים. הערים האיטלקיות הנפלאות – רומא, פירנצה, מילנו או טורינו מושכות בכל עונה, אבל האביב מפתה לצאת דווקא לשמורות הטבע האיטלקיות. אפשר לבחור לנסוע לאזור האגמים וליהנות מן היופי, הפריחה והצבעים בלאגו די גארדה, לפני שמגיעים אליו המוני התיירים, אפשר גם לבקר בשמורות הטבע הגדולות באומבריה, עם יערות אינסופיים והרי גבוהים, אבל הכי כדאי דווקא באביב לנסוע לחופים של צ'ינקווה טרה במערב המדינה. אין כנראה מקום רומנטי יותר מזה על פני כדור הארץ, בעצם אולי יש, גם ונציה, בייחוד באביב, היא מתחרה רצינית על התואר המקום הכי רומנטי בעולם. בחירה לא קלה ואז חושבים דווקא על דרום המדינה, כי גם החופים של אמאלפי וסורנטו מדרום לנאפולי הם מועמדים רציניים לתואר היפים ביותר בעולם ואולי בכלל מוטב להדרים עוד קצת ולהגיע לסיציליה עם המקדשים העתיקים, הר הגעש הפעיל אתנה והחופים הנהדרים של סיראקוזה וטאורמינה? 










אהבה בקפריסין

פטרה טו רומיו (סלע היוונים - Petra Tou Romio), סלע גדול שניצב במרחק כמה עשרות מטרים מן החוף, לצד הכביש הראשי בין פאפוס ללימסול במערב קפריסין, נחשב כבר יותר מאלפיים שנה כמקום הולדתה של אפרודיטה – אלת האהבה והפיריון. די במיתוס הזה כדי למשוך לכאן זוגות רומנטיים וסתם סקרנים. באביב פורחים שדות עצומים של פרחים צהובים דומים לחרציות מעל החוף של אפרו'דיטה ומעניקים למקום מראה יפה מאין כמותו. האגדה אומרת שמי שיקיף את סלע אפרודיטה בשחייה יזכה לנעורי נצח.










היער השחור צבעוני


היער השחור בדרום מערב גרמניה הוא אחד ממחוזות הטיולים היפים ביותר באירופה. רובו הגדול מכוסה לחלוטין ביערות שהעניקו לו את שמו. באביב, כאשר הכל ביערות פורח, אסור לוותר על הליכה בין העצים לפרחים, שיט בקאנו באחד הנהרות הקטנים יותר: הנגולד (Nagold) או הוולף (Wolf), טבילה באחד מעשרות אתרי הספא ולגימת יין לבן וצונן של חבל הריין. אם נוסעתם עם הילדים – פארק אירופה הוא המקום הכי מושך מבחינתכם. פארק השעשועים המצוין הזה מאפיל בשנים האחרונים על כל מתחריו ואפילו על דיסנילנד הסמוך לפריז.







לחצו כאן , בחרו בחופשה האביבית שלכם, והתחילו לארוז!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה