יום רביעי, 18 בפברואר 2015

יום 8 סייגון, דלתאת המקונג

היום ערכנו סיור חביב בדלתא של המקונג, מרחק כשעה וחצי נסיעה מהעיר הו-צ'י-מין. טיילנו באזור הכפרי בינות לעצי פרי, במסלול טעימות שסייע בידנו להכיר מקרוב את תעשיית המזון המקומית ואת התנובה החקלאית הענפה.  הגענו לעיירה מיתו (Mytho) וממנה יצאנו לשייט.
שטנו במקונג באניות עץ רעועות משהו אבל עם עיניים גדולות המצוירות עליהן, למען יראו וייראו כל השורצים במצולות. הצמחייה שפגשנו כללה עצי קוקוס, ראמבוטן, ג'ק פרוט, שיחי אננס, פפאיות. התרשמנו מצבע המים החומים עתירי הסחף. ביקרנו במספר איים קטנים, כל אי והתמחותו. בראשון השקו אותנו בתה עם דבש מקומי ותפוז סיני סחוט, הוגשו לנו בננות מיובשות, בוטניות עם דבש וזנגוויל, באי הבא שזפה עיננו כיצד מפיקים סוכריות מקוקוס במגוון טעמים (מעין טופי) ומי שרצה קנה את אותו בקבוק משקה אלכוהולי של נחשים, שסגולתו, כך אומרים, בשיפור כוח הגברה.
מאי זה התכרכרנו, כלומר עלינו על כרכרות הנגררות ע"י סוס שאינו סוס אך גם לא חמור...למקום בו הוגשו לנו מגוון פירות טרופיים עסיסיים.
מהאי האחרון, עלינו על סירות נהר קטנות ושטנו ישובים בחזרה לאניית האם דרך אחד הפלגים הקטנים, בעוד אישה אחת חתרה בעמידה, במקצוענות מלאה (נדמה לנו שבחזרה היא הפעילה מנוע...).

נהר המקונג (אם הנהרות) , נעים להכיר!
o        נובע ברמה הטיבטית וזורם ממנה לאורך למעלה מ- 4,000 ק"מ , ובדרכו אוסף יובלים ופלגים לרוב.
o        הנהר ה-11 באורכו בעולם
o        6 מדינות נשטפות בנהר זה: סין, מינאמר, לאוס, תאילנד, קמבודיה ווייטנאם  ועל כן יש לו מס' שמות: "נהר אלף מדרגות האורז", "המים הגדולים".
o        יש בו למעלה מ-1,200 מיני דגים, המהווים פרנסה ומזון לאנשים רבים.

הדלתא של המקונג
o        9 זרועות לה המייצגות תשעה דרקונים
o        המקונג נשפך ממישורי הדלתא בווייטנאם לים סין הדרומי

ארוחת הצהריים הוגשה לנו במקום מקסים, מעוצב עם פרחי מים וגשרים קטנים. שם הגישו לנו את המעדן המקומי - elephant ears fish אותו שולים היישר מהמקונג.
חזרנו להוצ'ימין סיטי מאושרים ולא רעבים...היישר לשוק המקורה או למלון....כאשר בשמונה ציפתה לנו ארוחת ערב חגיגית במלון, רוויה בפירות ים ושאר מטעמים.