יום רביעי, 18 במרץ 2015

יום 11 – 12 קו צ'אנג (אי הפיל)



לא ניתן להיפרד מקמבודיה ולא להתייחס ולו בכמה מילים לתקופת משטר הקמר רוז' ולשואה הקמבודית. אז ממש בקצרה:
ב-1975 לאחר עזיבת האמריקאים משתלט פול פוט על קמבודיה ונכנס לפנום פן. במהלך 4 השנים הבאות משטרם של פול פוט ואנשי הקמר רוז' הקומוניסטים נגרם מותם של כחמישית מן האוכלוסייה ברעב וברצח סלקטיבי- בין 1.2 מיליון ל-2 מיליון אזרחים. בסיומה של התקופה כמעט ולא נשארו בקמבודיה אנשים משכילים. ב-1978 פלשה וייטנאם לקמבודיה והביסה את צבאו של פול פוט, ב-1989 עזב החייל הווייטנאמי האחרון את אדמת קמבודיה. אך רק ב-1993 התקיימו בקמבודיה לראשונה בחירות דמוקרטיות.

קמבודיה כיום היא מדינה שיותר ממחצית מתושביה ילדים מתחת לגיל 15, יש ניסיון של העם לבנות את
מולדתם מחדש. אתר אנגקור וואט, משמש כאבן שואבת למס' גדול מאוד של תיירים מרחבי העולם. אני יכולה להעיד שאכן זהו אתר מהיפים ומהמרתקים ביותר שבקרתי בעולם.
בשעה 7:00 בבוקר נפרדנו מהמלון המפנק בסיאם ריפ. ונסענו כ-3 שעות, אל מעבר הגבול בפויפט, בין קמבודיה לתאילנד. ביום זה בסימן "חשדהו וחשדהו", הוזהרנו בכל הזהרה אפשרית באשר למעבר בגבול. מכיוון שמדובר במעבר רגלי דרך שטח מפורז, נדרש משנה זהירות מגנבים וכיו'.

בד"כ העוברים בגבול, נושאים את ציודם בידם, אותו ת'שיפרו בעגלה הנגררת ע"י אנשים – עליה הונחו מזוודותינו. הסבלים לקחו את העגלה אל מעבר לגבול והמתינו לנו שם.
בגבול הקמבודי תחילה, בו יש צריף ממשלתי, הצגנו דרכונים ובאופן מפתיע נדרשנו גם לתת תביעות אצבעות...אח"כ בגבול התאילנדי, הביקורת אצה רצה....ומעבר לגבו המתינו לנו הוואנים שהסיעו אותנו למעבורת לקו-צ'אנג, אי הפיל בתאילנד. מהרגע שעלינו לוואנים האווירה התחלפה, ממוזג ונעים והרגשנו שוב בארץ מערבית...ובעצם תאילנד...קסומה כמו תמיד!

קו-צ'אנג  Koh Chang

גן עדן ותו לא! אי טרופי, השני בגודלו בתאילנד ונמצא במרחק נסיעה מבנגקוק. האי נמצא קרוב לגבול קמבודיה והוא חלק מפארק לאומי גדול של תאילנד שמכיל כחמישים איים.

בילינו באי יום וחצי בסה"כ במלון  Amari Emerald Cove ונהנו מכל רגע. שחייה, שנורקלים, מסאג'ים ואוכל טוב. גן עדן לכל דבר ועניין וכל המכביר במילים הרי זה מיותר!

 בתמונה אנחנו נראים ממש עסוקים, כי הפקנו יחד את הופעת סיום הטיול:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה